Zadbano blog - serwis

Reklamacja to nie zło konieczne, z którym sprzedawca musi się zmierzyć.
Reklamacja to reklama, ale tylko wtedy gdy szybko i sprawnie jest zrealizowana.
Zanim to wyjaśnię, warto sprawdźmy jakiej części konsumentów dotyczy reklamacja
i jaki odsetek klientów jest zadowolonych bądź nie.

Reklamacja w liczbach

  • 20% klientów wyraża swoje niezadowolenie z dokonanych zakupów.
  • tylko 4 do 5% chcą się pofatygować i zgłosić reklamację.
  • Pośród tych osób, które zgłosiły reklamację, tylko 30% jest zadowolonych z rozwiązania problemu.

Można myśleć, że 5% klientów decydujących się na batalię to niewiele, można to przecież wliczyć w koszty, tak żeby nie stanowiło to dużego obciążenia dla firmy.

Czy jest się czym przejmować? Tak!

Warto wiedzieć, że realizując reklamacje po myśli klienta, szybko i profesjonalnie zdobywa się ich zaufanie tworząc niejako żywe bilbordy reklamowe naszych towarów i marki otwierając nam możliwość zdobycia nowych klientów już na starcie spokojnych i przekonanych o naszym profesjonalizmie.

Warto przyjrzeć się bliżej naszym usługom (tu link do naszej oferty serwisowej).
Nasi specjaliści dostępni są dla klientów niemalże w każdej chwili 24/7.
Nasz cel to całkowita realizacja zgłoszenia do 7 dni.
Nasza zasada: obsłuż Klienta tak jak sam chciałbyś być obsłużony

Sprawiamy że reklamacja dla Twojej firmy to:

 

Narzędzie do analizy naszego produktu i marki

Klient zgłaszający reklamację to skarbnica wiedzy na temat oferowanych przez nas produktów i marki jako takiej. Jeśli sprzedawany przez nas towar posiada wady, to on najskuteczniej wykryje i to nam przedstawi.

Możliwość zdobycia nowych klientów

Reklamacja towaru, stresująca, jest zgłaszana niechętnie. Jednak w przypadku pozytywnej odpowiedzi, Klient nabiera pewności że dobrze wybrał sprzedawcę co powoduje że będzie opowiadał o tej sytuacji swoim znajomym przy każdej okazji. Sukces ten często zostaje również opisany na forach internetowych, a może nawet na blogu. W ten sposób budujemy pozytywny wizerunek marki co pośrednio namawia innych potencjalnych klientów do zakupów właśnie u nas, a nie innym miejscu.

Brak zagrożenia czarnym PR-em

Odwrotna sytuacja to czarny PR. Istnieje duże niebezpieczeństwo, że w przypadku reklamacji zakończonej źle, nie po myśli klienta czy za późno będzie rozpowszechniana przy każdej okazji. Obecnie pole rażenia czarnego PR-u jest ogromne i negatywna opinia klienta, dzięki zasięgowi sieci internetowej dociera do milionów osób.

Budowanie lojalności klienta

W przypadku, kiedy reklamacja będzie zrealizowana wzorowo automatycznie wzrośnie lojalność klienta względem punktu sprzedaży i postrzegania marki. Faktem jest, że większą lojalność wykazują klienci, którzy złożyli reklamację zrealizowaną dobrze niż tacy, którzy nie mieli potrzeby reklamowania zakupionego towaru.
Warto pamiętać, że reklamacja powinna być rozpatrzona od ręki co gwarantują standardy, kiedy trwa to dłużej, niezadowolenie i oczekiwania wyższych rekompensat klienta rośnie. Dlatego sprzedawcy również powinno zależeć na szybkiej reakcji.

Szansa zwiększenia dochodu firmy

Reklamacja załatwiona właściwie jest doskonałą okazją do powiększania dochodu firmy. Biorąc pod uwagę wszystkie wymienione działania, powodujemy pozyskiwanie nowych klientów spontanicznie powiększając nasze zyski.
Dlatego zamiast załamywać ręce zapraszamy do współpracy z naszym serwisem Zadbano.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz